2013. február 20., szerda

2013 Logó tervezése

 http://printscreen.hu/files/images/logo_2.jpg














A logó szó eredete egyes források szerint az ősi görög időkig nyúlik vissza, amikor is a "logo" "szó" vagy "beszéd" jelentéssel bírt. Már a legősibb babiloni, maya, asszír, kínai és egyiptomi civilizációk is használtak kis képeket, piktogramokat mondanivalójuk tolmácsolására. A másik fontos szó, az ikon, szintén a görögből származik, jelentése pedig "kép". Ebből a két elemből épülhet fel ma is egy logó: szóból és képből.A XIII. században az aranyművesek kezdtek el jeleket ütni az általuk készített fémekbe - egyesek szerint innen indult a logó története. Ebben az időszakban a papírmerítők is levédték munkájukat: így került a vízjel a munkákba. Logónak számít a patikákat jelölő kígyó, a vöröskereszt, vagy bármilyen olyan jel, amelyet akár embercsoportok hordanak ruhájukon, hogy tudják, ki hova tartozik. A családi címerek is előképei voltak a logóknak.
Az egyik első kereskedelmi célú logó egy gramofon előtt üldögélő kutyát ábrázol, aki "mestere hangját" hallgatja. 1910-től használta a gyártója. Klasszikusnak számít a Coca-Cola logója, amelynek még Spencer nevű betűtípusa is bevonult a marketingtörténelembe.

A logók típusai

  • Ikonikus logó - a logót egy forma szimbolizálja (pl. a Kiváló Áruk Fóruma háromszöge vagy a Trapper lovasa). Lehet szimbólumlogó (általános szimbólumot használ, amely mindenki számára ugyanazt jelenti pl. vöröskereszt) vagy grafikai logó (tetszőleges grafikai elemmel).
  • Szöveglogó - a logó a cég neve (névlogó) vagy a név rövidítése (rövidítéslogó), a jellegzetességét pedig a betűtípus adja (pl. Ajax logó)
  • Vegyes logó - a képi szimbólum és a szöveg írásmódja közösen adja a jellegzetességet, felismerhetőséget (pl. Pepsi logó).

Hogyan kell logót tervezni vagy terveztetni?

  • A koncepció meghatározása: mi legyen az, amit a logónak sugallnia kell a cégről?
  • Tárgy vagy szimbólum választása, ami a cégre utal.
  • A kevesebb sokszor több a logótervezésben is! A túlságosan nagy, bonyolult vagy éppen cizellált grafika egy csúf maszatot varázsol a logóból, ha névjegyre nyomtatjuk. És mint tudjuk, a névjegy az első benyomás megteremtésének eszköze.

Milyen a jó logó?

  • Olvasható cégnév: ha cégnevet is használ, a névnek mindenképpen jól olvashatónak kell lennie. Ha a név egy körbe, négyzetbe vagy más formába van beleírva, ez máris kérdésessé válik.
  • Súlya legyen a szövegnek: az árnyékolás, a 3D hatás mind-mind zavarossá tehetik a logót, ami ezáltal kevésbé olvasható.
  • Kontraszt: kevés színt használjon a logó, ám azok élesen különüljenek el egymástól. A villanófény, a faerezetes vagy márványos háttér ismét zagyvaságot eredményezhet.
  • Tiszta forma: legyen egy négyzet, kör vagy ív, de ezeket ne variáljuk, mert egyrészt a későbbiekben a nyomtatás során folyamatosan problémákba ütközünk, másrészt a fogyasztók számára nehéz lesz azonosítani a céget.
  • Méret és szín: bármely méretben, saját színében és fekete-fehérben is jól olvasható, hangsúlyos és ízléses.
Forrás: http://www.sikermarketing.hu/logo_logotervezes_es_nevjegy


  Szemléltetés:

 http://petervasvari.com/
 http://logofaves.com/

Feladat:

1.
Gyűjts össze az olyan logókat, amelyek a te ízlésedet, formavilágodat, stílusodat kifejezik.
A logókat az alábbi kategóriák szerint kell összegyűjteni, minden kategóriához gyűjts össze minimum 5 logót.
Kategóriák:
- Állatok
- Közlekedési eszközök
- Épületek
- Emberek
- Sport
- Mitológia
- Természet
- Művészet
- Ételek
- Betűk

2.
Találj ki magadnak egy művésznevet, majd tervezd meg a saját logódat. A logó fejezze ki, hogy mivel foglalkozol, és tükrözze a személyiséged.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése